Produse noi în România împotriva varicelei, stresului și imunității

Toamna aceasta două mari companii farmaceutice au lansat produse noi pe piața din România: un vaccin împotriva varicelei de ultimă generație și o gamă de suplimente alimentare pentru imunitate, stres, energie, somn și frumusețe.

Produse noi în România împotriva varicelei, stresului și  imunității

Varicela este întâlnită la copii mai des decât la adulți, cei mici fiind predispuși la forme mai ușoare decât adulții, care pot suferi complicații și manifestări precum febră mare, durere de cap și stare generală de rău. Apărută inițial pe piele sub formă de pete roșii (macule), erupția se transformă în blistere pline cu lichid clar sau tulbure, care produc mâncărime și care, în cele din urmă, se transformă în cruste. Erupția poate apărea mai întâi pe piept, spate și față, apoi se poate răspândi pe întregul corp, inclusiv în interiorul gurii, pleoapelor sau a zonei genitale.

O persoană cu varicelă poate face până la 500 de pete pe piele, în termen de 1-2 zile de la apariția primelor simptome. Varicela se transmite în special pe cale respiratorie, în mod specific prin tuse și strănut de la o persoană bolnavă (particulele virale rămân în suspensie în aer și pot fi inhalate de persoanele aflate în apropiere). Un nou vaccin lansat de MSD în România împotriva virusului varicelo zosterian (VZV) - agentul cauzator al varicelei și al herpesului zoster- este inclus în lista de recomandări pentru vaccinuri opționale, conform prevederilor legale.

Vaccinul este cu virus viu atenuat, derivat din tulpina Oka a VZV și este indicat pentru imunizarea activă a persoanelor cu vârsta ≥ 12 luni, dar și a persoanelor susceptibile care au fost expuse la varicelă, dacă este utilizat în interval de 3 zile de la expunere (și posibil, până la 5 zile de la expunere).

Zentiva lansează în premieră o gamă de suplimente alimentare 

În ultimele 12 luni (august 2019 – iulie 2020), piața de medicamente fără prescripție medicală și suplimente alimentare a înregistrat vânzări în valoare de 971,7 milioane de euro, potrivit IQVIA, înregistrând astfel o evoluție de 18,3% față de perioada similară a anului anterior. Zentiva România, cel mai mare producător local de medicamente generice în unități vândute, a dezvoltat gama Aslavital suplimente alimentare pentru femeile zilelor noastre. Gama are în componență 5 produse care se adresează nevoilor actuale privind sănătatea și starea de bine – imunitate, stres, energie, somn și frumusețe.

Aceste categorii reprezintă peste 20% din piața de medicamente fără prescripție și suplimente alimentare. Zentiva deține drepturile de comercializare a brandului Aslavital pentru produse farmaceutice și suplimente alimentare, lansarea marcând o premieră – prezența pe piața suplimentelor a unei game de produse sub numele Aslavital, lansată de un producător de medicamente.

Noua gama lansată se adresează femeilor care caută soluții de prevenție și de menținere a sănătății în contextul stilului de viață actual. Ea oferă soluții pentru 5 dintre nevoile actuale în ceea ce privește starea de sănătate și de well-being: susținerea sistemului imunitar, calmarea și îmbunătățirea stării de spirit, menținerea nivelului de energie pe parcursul zilei, îmbunătățirea aspectului pentru unghii, păr și piele, îmbunătățirea calității somnului.