Linii telefonice de suport psihologic pentru personalul medical implicat în gestionarea cazurilor de COVID-19

Mai multe organizații nonguvernamentale, alături de unități sanitare private și de stat și-au pus la dispoziție specialiștii în sănătate mintală și oferă consiliere psihologică gratuită personalului medical implicat în gestionarea cazurilor de COVID-19. Prin urmare, asistenții medicali expuși la stres, burnout, depresie pot apela la liniile telefonice create special pentru a le oferi suport psihologic.

Linii telefonice de suport psihologic pentru personalul medical implicat în gestionarea cazurilor de COVID-19

Fundația Estuar, cea mai mare organizație nonguvernamentală din domeniul sănătății mintale din România, a lansat 4medicALL, o linie telefonică de consiliere și suport psihologic pentru personalul medical, paramedical și sanitar implicat în tratarea persoanelor infectate cu virusul COVID-19.

„Situația în care ne aflăm la nivel național și global creează angoase pentru cei mai mulți dintre noi. Izolarea socială, schimbările, incertitudinea și vulnerabilitatea fizică ne pot afecta și sănătatea mintală, de care este important să avem grijă. Totuși, cei mai expuși și mai încercați în această perioadă sunt cadrele medicale, linia I de intervenție, cei care poartă responsabilitatea de a trata simptomele unui virus nou. Colegii mei terapeuți își vor folosi toată priceperea din peste 27 de ani de experiență a fundației, pentru a-i ajuta să gestioneze mai ușor provocările acestor zile”,  a declarat Amedeea Enache, Directoul Executiv al Fundației Estuar.

Linia telefonică 4medicALL este deschisă în fiecare zi de luni până vineri, între orele 10:00 și 18:00. În funcție de evoluția situației și a solicitărilor, programul poate fi extins. Membrii personalului medical, paramedical și sanitar pot primi consiliere la numerele de telefon: 0758 119 314, 0758 119 313, 0758 119 304 sau pe e-mail, la consiliere@estuar.org.

Ședințe online de consiliere gratuită

Rețeaua Regina Maria susține linia telefonică ATLAS Help Line, un proiect social powered by Facem Bine, prin care personalul medical implicat în gestionarea cazurilor de COVID-19 beneficiază de suport psiho-emoțional gratuit 24/7 la numărul de telefon 031 630 2020.

 Asistenții medicali pot beneficia de ședințe online de consiliere gratuită prin echipa dedicată de peste 300 de specialiști verificați și licențiați ATLAS, disponibili 24/7.

 ,,Suntem profund îndatorați tuturor celor care în aceste zile duc o luptă supraomenească pentru ca noi să rămânem sănătoși. Presiunea fizică și mentală poate fi uriașă, de aceea am ales să ne alăturăm demersului ATLAS & Facem Bine și să suplimentăm suportul psiho-emoțional oferit telefonic cu ședinte online de consiliere gratuită, care sperăm să le facă lupta măcar un pic mai suportabilă”, a precizat Fady Chreih, CEO al Rețelei de sănătate Regina Maria.

 Serviciile de consiliere – telefonică și online pot fi accesate de toți medicii din țară, precum și de asistentele sau infirmierele care în aceste zile își pun colegii și pacienții mai presus de propria lor stare de bine, fizică și mentală.

,,Ne bucurăm că platforma noastră, utilizată deja de câțiva ani în beneficiul pacienților, vine acum și în ajutorul cadrelor medicale. În această perioadă, medicii, asistentele, infirmierele și întreg personalul medical din prima linie au cea mai mare nevoie de sprijinul nostru. Nu trebuie să luăm munca și dedicația lor ca atare, ci să vedem încercările la care sunt supuși în aceste zile, iar noi ne bucurăm că le putem fi alături chiar și cu o mică parte din tot ceea ce au nevoie”, a afirmat Mihai Bran, medic primar psihiatru și co-fondator ATLAS.

 Pentru a accesa ședintele de consiliere online pe atlas.app, cadrele medicale trebuie să trimită un email la help@atlas.app, unde li se vor transmite pașii pe care trebuie să îi parcurgă pentru a începe ședința cu un specialist ATLAS.

 Psihologii de la Socola pe telefon, mail, skype

Pentru a veni în sprijinul cadrelor medicale care se află în prima linie în lupta cu noul coronavirus, Institutul de Psihiatrie „Socola” Iași, în parteneriat cu specialiștii Colegiului Medicilor, a pus la punct un program de suport psihologic și consiliere online/telefonic pentru toți cei care sunt implicați direct în asistența medicală a cazurilor de COVID-19.

„Personalul medical aflat în prima linie în lupta cu noul coronavirus este expus unui stres mult mai mare ca de obicei şi are nevoie de sprijin pentru a trece cu bine peste perioada pe care o traversăm acum. De asemenea, sentimentele de neputinţă şi dezamăgire pot fi, la rândul lor, foarte intense în actuala conjunctură. Acestea sunt, de altfel, şi motivele pentru care la nivelul Institutului am luat decizia de a crea acest grup de suport, care să ofere sprijin şi consiliere cadrelor medicale din spitalele în care sunt internaţi pacienţii cu COVID-19. Întreaga procedură, precum şi formularul de contact se regăsesc pe site-ul Institutului”, a declarat Adrian Bogdan Şaramet, manager al Institutului de Psihiatrie „Socola” Iaşi.

Pentru a beneficia de sprijinul echipei de psihologi a Institutului de Psihiatrie „Socola” Iași, este de ajuns să intrați pe site-ul socola.eu, să completați formularul pe care îl găsiți chiar pe prima pagină și să ne transmiteți care este metoda prin care doriți să fiți contactați (telefon, mail, skype etc). Odată formularul completat și trimis, un psiholog al Institutului vă va contacta și va începe programul de suport.