Campanie de strângere de fonduri pentru tratamentul copiilor cu despicătură de buză și palat

Peste 200.000 de copii se nasc în fiecare an cu despicătura de buză și palat, 1 din 700 suferind de această malformaţie, potrivit statisticilor prezentate la nivel mondial. În România, se estimează că 1 din 600 de copii se naște cu despicătură de buză şi/sau palat, aproximativ 350 de copii în fiecare an. Pentru că nevoia de operații și tratamente integrate pentru copiii afectați este foarte mare, campania “Zâmbetele schimbă vieți” își propune să contribuie la asigurarea tratamentului pentru acești copii.

Campanie de strângere de fonduri pentru tratamentul copiilor cu despicătură de buză și palat

În cadrul unui parteneriat strategic la nivel global GSK Consumer Healthcare și Smile Train, cel mai mare ONG internațional specializat în ajutorarea copiilor cu despicătura de buză și palat, s-au angajat să strângă fonduri cu scopul de a efectua în curs de 5 ani cel puțin 13.500 de operații gratuite, sigure și de calitate în peste 90 de țări, inclusiv România.

Despicătura de buză și/ sau palat apare atunci când anumite părți ale corpului nu se îmbină corect în timpul dezvoltării fetale. Boala poate afecta buza şi/sau cerul gurii, care e compus atât din părți tari cât și din părți moi; copiii afectați care nu primesc tratament au deseori dificultăți în a mânca, a respira și a vorbi corect, riscând să fie marginalizați și să rămână cu probleme medicale.

,,Mulți dintre copiii născuți cu despicătură de buză şi/sau palat nu sunt tratați pentru că părinții nu cunosc întotdeauna ce opțiuni de tratament sau finanțare pot accesa. Pentru a adresa această problemă, suntem onorați să lansăm această campanie globală și în România, să contribuim la îmbunătățirea vieții copiilor care suferă de această afecțiune. Tradiția GSK Consumer Healthcare ne legitimează drept specialiști în igiena orală, așa că știm bine importanța unei guri sănătoase. Eforturile noastre vor susține finanțarea operațiilor chirurgicale necesare și trainingul echipelor medicale care tratează și gestionează această afecţiune, dar contribuie și la creșterea gradului de notorietate, astfel încât părinții copiilor afectați să știe ce opțiuni de tratament au”, a declarat Nigel Stephenson, General Manager GSK Consumer Healthcare Romania & Moldova.  

Fondurile strânse în campanie vor susține programele Smile Train, inclusiv cele desfășurate la Spitalul Clinic de Copii ”Maria Sklodowska Curie” din București.

Campania lansată în România susține parteneriatul global prin donarea a câte 1 leu pentru fiecare produs de igienă orală cumpărat în iunie 2021 și implică toate produsele de igienă orală GSK Consumer Healthcare comercializate în România: Sensodyne, Parodontax, Aquafresh și Corega. În acelasi timp, și angajații GSK Consumer Healthcare vor avea opțiunea să doneze pentru a susține cauza, iar suma adunată va fi dublată de către companie. Pe lângă contribuția financiară importantă care va susține operațiile copiilor afectați de despicătură de buză și/sau palat, parteneriatul urmărește și creșterea gradului de notorietate a afecțiunii în rândul consumatorilor și experților și susține igiena și sănătatea orală în rândul pacienților, ca parte a îngrijirii generale a sănătăţii. De asemenea, în România, pe parcursul acestui an se va desfășura o serie de webinarii dedicate medicilor stomatologi, organizate pe subiecte legate de tratamentul despicăturii de buză și/sau palat al copiilor până la 18 ani.

 Ambiția comună a GSK și Smile Train în România este să creeze cadrul și oportunitatea ca fiecare copil cu despicătură de buză și/sau palat să fie tratat în siguranță și cât mai repede posibil. Parteneriatul se sprijină pe echipa medicală a Spitalului Clinic de Copii Maria Sklodowska Curie din București, ca promotor al eforturilor pentru a trata această afecțiune în România și în regiune – nu numai realizarea intervenţiilor chirurgicale, ci şi organizarea de sesiuni de training, de educație publică, schimburi de experienţă la nivel regional și multe alte acțiuni.

,,Nu mai demult de acum 20 de ani, despicătura de buză și/sau palat era o afecțiune teribilă care punea în pericol viața copiilor afectați în România, cu rate ridicate de abandon în orfelinate. Între timp, știința și medicina au evoluat până la punctul în care părinții pot afla de soluțiile disponibile cu suficient timp înainte ca un copil afectat să se nască, iar tratamentul poate începe imediat după aceea. În România, de asemenea, s-a înregistrat un progres semnificativ în managementul acestei boli, de la specializarea de echipe medicale în mai multe locuri din țară, până la informarea din ce în ce mai bună a familiilor afectate în privința opțiunilor medicale pe care le pot accesa. Dar eforturile noastre sunt departe de a se sfârși; încă există medici stomatologi care ezită să îngrijească acești pacienți, precum încă există multe familii vulnerabile care nu știu ce opțiuni au. Așadar, întâmpinăm cu bucurie orice sprijin primim pentru a ne continua misiunea de a ajunge la obiectivul de a nu mai avea nici un caz de despicătură de buză și/sau palat rămas netratat. Mulțumită susținerii GSK Consumer Healthcare și Smile Train, au fost posibile deja anul trecut 40 de intervenții chirurgicale și tratamente post operatorii de calitate, la timp și în condiții de siguranță”, a afirmat Conf. Univ. Dr. Radu Spătaru, Director Medical al Spitalului Clinic pentru Copii Maria Sklodowska Curie.