Cabinet dedicat testărilor COVID-19 lângă Aeroportul Internațional „Henri Coandă”

În această perioadă de vacanțe se face foarte frecvent testarea pentru COVID-19 înainte de a pleca din țară sau la întoarcerea din zone cu risc epidemiologic crescut. Pentru a veni în întâmpinarea românilor care pleacă în concediu cu avionul, s-a inaugurat un centru dedicat exclusiv testărilor pentru COVID-19 lângă aeroportul Henri Coandă din Otopeni.

Cabinet dedicat testărilor COVID-19 lângă Aeroportul Internațional „Henri Coandă”

Cabinetul de testare face parte din rețeaua de sănătate Regina Maria și este amplasat în incinta stației de carburanți Rompetrol aflată în proximitatea aeroportului Henri Coandă, la km 15 al celei mai importante artere rutiere din România - DN1. Beneficiul adus de această nouă locație este testarea rapidă pentru cei care au nevoie de un test antigen sau RT-PCR, necesar călătoriei în străinatate.

În această locație, sunt recoltate teste rapide antigen, ale căror rezultate se eliberează în maximum 15 minute, odată cu buletinul de analize aferent. Rezultatele testelor RT-PCR recoltate în noua locație sunt eliberate în urgență, în maximum 8 ore, informează reprezentanții rețelei private de sănătate. Buletinele de analize se eliberează automat în limbile română și engleză și prezintă codul unic QR, care asigură trasabilitatea și calitatea rezultatelor. Prin simpla scanare a codului QR, se poate verifica autenticitatea rezultatului, prin vizualizarea variantei digitale a buletinului de analize. 

,,Toate datele științifice pe care le avem la dispoziție, precum și poziția Centrului European de Prevenire și Control al Bolilor, ne arată că varianta Delta a devenit dominantă în Europa și din acest motiv este nevoie de un efort consistent și constant pentru testare susținută, care să vină la pachet cu continuarea vaccinării. Iar testarea înainte de a pleca din țară sau la întoarcerea din zone cu risc epidemiologic crescut ne vor ajuta să prevenim transmisia comunitară. De aici a plecat necesitatea unui cabinet mobil ușor de accesat, în proximitatea aeroportului, cu rezultate eliberate rapid pentru călătorii în siguranță”, a declarat Fady Chreih, CEO al Rețelei de sănătate Regina Maria.

Trebuie menționat că cei care sunt clienți ai Rompetrol au acces la un serviciu suplimentar, orientat către efectuarea călătoriilor în deplină siguranță, în contextul pandemic. Caravana de testare va fi disponibilă în perioada august – octombrie, perioadă în care afluxul de călători pe Aeroportul Internațional „Henri Coandă” este la un nivel ridicat.

Centrul inaugurat astăzi reprezintă un proiect pilot, iar dacă rezultatele parteneriatului vor fi cele scontate, nu este exclus ca astfel de centre să apară și în alte zone de tranzit în care Rompetrol este prezent.

„Este important să le asigurăm clienților noștri servicii suplimentare pentru a transforma vizita în benzinărie într-una extrem de eficientă. Astfel, pe lângă oferirea unui serviciu suplimentar important, acela al testării în perioada pandemiei, printr-o singură vizită, clienții pot face plinul cu carburant, își pot face cumpărături în magazinul hei. Dar, mai important în contextul actual, KMG International (Rompetrol) a dovedit în ultimul an și jumătate că este o companie responsabilă, prin susținerea autorităților și a personalului medical cu carburant, echipamente de protecție sau achiziționarea unei unități mobile de terapie intensivă”, a precizat  Cătălin Dumitru, Chief Officer Retail & Marketing în cadrul KMG International (Rompetrol).

Persoanele care fac testele beneficiază de acces rapid către rezultatele testelor efectuate prin simpla accesare a contului din aplicația mobilă Regina Maria sau folosind site-ul www.reginamaria.ro, prin introducerea codurilor primite după recoltare.

Pentru cei care pleacă în vacanță, Regina Maria derulează o ofertă specială pentru aceste teste, astfel că prețurile sunt de: 100 de lei – testul rapid antigen și de la 250 de lei pentru testul RT-PCR. Programul cabinetului mobil este de luni până vineri, între orele 07.30 – 16.00. Pacienții pot accesa serviciile cabinetului, cu sau fără programare. Cei care s-au programat apelând numărul de call-center al rețelei de sănătate sau solicitând o programare pe site-ul acesteia au prioritate.